Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz wziąć udział, należy kliknąć jeden z tych przycisków!

Zaloguj się przy pomocy Google Zaloguj się przy pomocy OpenID

Poll

No poll attached to this discussion.

In this Discussion

Archiwa Forum Dudziarskiego

Archiwum 2002-2004

Archiwum 2005-2008

Witam! Jestem nowy :)

• Witam wszystkich serdecznie, stałem się ostatnio posiadaczem dudów od p. Piotra Szutki. Z tego co wyczytałem są to tzw "krakowiaki".
    Ogólnie jestem zadowolony, na chwile obecną dokonuje ich delikatnego postarzenia (lubię taki stary wygląd), ale ja nie o tym..
    Z zawodu jestem muzykiem, gram na kilku instrumentach - dętych również (duduk, tin whistle, flet folkowy, flet poprzeczny) wiec kwestia opanowania przebierki nie jest mi obca. Obce natomiast jest dla mnie użycie siły (celowo tak piszę) do grania na dudach.
    Pierwszego dnia trochę przesadziłem i skończyło się to dla mnie przymusowym odpoczynkiem na kanapie, bo serce, głowa i płuca nie wyrabiały.. Postanowiłem więc opracować taktykę ćwiczeń. Każdego dnia będę grać kilka razy po 30 sekund jednorazowo (tyle czasu jestem w stanie utrzymać dźwięk), następnie jak już granie będzie bezstresowe zwiększać czas oraz częstotliwość grania.
    Mam w związku z nauka gry pytanie - jak dodatkowo ćwiczyć kondycje do gry na dudach? Czy to jest kwestia czasu, czy jakichś dodatkowych "patentów" ?
    Moje dudy brzmią tak (w rękach twórcy) https://youtu.be/DZ1txL1T0Fk
    I jeszcze pytanie.. jak konserwować skórzany worek?
  • Witam!